„U nás je krásně“ – takto se snažíme nejčastěji nabídnout turistický potenciál turistům. Kdo má čas „to krásno“ nastudovat?
Není nás mnoho. Například podnikatelé raději akceptují nabídnutý konkrétní program a předpokládají, že získají zážitek.
Bohužel na našem trhu jsou nabízeny cestovními kancelářemi pobyty v hotelích, někdy doplněné o služby, které ten hotel nabízí. Podíl poznávacích zájezdů po Česku pro domácí turisty je minimální. Kombinace více služeb v destinaci je výjimkou. A „krásno“ zabalené do turistického produktu s definicí: „turistickým produktem se rozumí komplex vnitřně provázaných, seriózně fungujících základních a doplňkových služeb, které jsou závazné pro jejich provozovatele, a jenž je umístitelný a uplatnitelný na trhu cestovního ruchu“, je Popelkou. Ze všech stran slyším, že rozhodující je cena a tak se musí nabízet jedna, nejlevnější služba. A co pravidlo marketingu, že zákazník si koupí zboží/službu za jakoukoliv cenu, pokud se pro ni nadchne, pokud ji prostě chce?
Kolik je u nás lidí, co utratí desetitisíce až statisíce za cestu na druhou polokouli? Tolik, že pro některé specializované cestovní kanceláře tvoří přes polovinu jejich obratu. Z čeho žijí obchody v Pařížské ulici v Praze? Našly si své zákazníky prodejem zajímavého zboží/služeb.
Obava z rizika nasazení nových produktů je pochopitelná. Proč ale nabídka produktů v zahraničí, kde rádi hledáme příklady, takovými produkty netrpí.
Nad kterou nabídkou se více zamyslíte?
První nabídka: 3 dny pobyt v hotelu 3***, využití sauny a vířivky v hotelu, možnost procházek po okolí, půjčovna kol.
Druhá nabídka: 3 dny pobytu v hotelu 3***, návštěva hradu s noční prohlídkou, masáž, návštěva farmy, čajový rituál.
Možná nakonec dospějeme k závěru, že cena druhé varianty bude zajímavá. Ten kdo ji nabízí, dojednal pro mne příznivější cenu, než kdybych si koupil služby samostatně. A právě v mimosezóně, když nerostou houby, nejsou otevřeny hrady, hledám alternativu. Pojďme se pokusit zde na webu www.mimosezonu.cz soustředit ty turistické produkty, které vás zaujali, ověřili jste si je a uspokojili vaši potřebu získat zážitek.