PRO ODBORNÍKY - MIMOSEZONU.CZ

Hledat
Přejít na obsah

Hlavní nabídka:

PRO ODBORNÍKY

Tradice znovu táhne, novinky se prosazují postupně? 
Petr Kratochvíl, archiv redakce

Zimní období je pro Česko vedlejší sezónou pro horské oblasti. Souvisí to se sněhovou pokrývkou a tím možností pohybovat se na lyžích a vyžívat se v dalších zimních aktivitách. Pro ostatní oblasti je zima mimosezónou nebo mezisezónou. A tak se stávají motivátorem k návštěvě destinací akce.  Asi ty nejznámější lze vyhledat podle názvu „vánoční trhy“.
Umíme v regionu spolupracovat? 
Petr Kratochvíl, archiv redakce

Co je vlastně region v cestovním ruchu? 
Politické členění státu má na regiony jiný pohled, než příroda. Vyšší územní samosprávné celky – kraje – byly vytvořeny podle zákona a hlediskem pro stanovení jejich hranic byla především výše HDP. Cestovní ruch ale charakterizuje region jako území, kde se vyskytují atraktivity určitého typu. A tak došlo k takovým kolapsům, jako je rozdělení Šumavy mezi Plzeňský a Jihočeský kraj, Jeseníků mezi Olomoucký a Moravskoslezský kraj, Slovácka mezi Jihomoravský a Zlínský kraj a byly vytvořeny i další bariéry vyvolávající problémy v marketingu typických turistických regionů....... číst celý článek 
Produkty destinace s využitím 365 dnů v roce 
Petr Kratochvíl, archiv redakce

Pro podnikatele je výhodou, když jeho nabídka nezávisí na počasí, na sezóně, a mohli bychom pokračovat i tím, že na náladovosti klientů, na finančních krizích apod. Pojďme zpět do reálného života. Tam platí především ty první problémy. Podnikatel může přizpůsobit svoji nabídku počasí a také sezónnosti...... číst celý článek 
Co dělat mimosezónu Petr Kratochvíl, archiv redakce

Konstatování, že Česko není považováno za zemi s výraznou sezónností, nás nesmí uspokojit. Prostor mezi letní pohodou a sněhovými radovánkami je nezbytné vyplnit a tím přispět k rovnoměrnému vytížení ubytovacích kapacit a dalších turistických cílů, resp. k rovnoměrnému peněžnímu obratu podnikatelských subjektů během 365 dnů v roce..... číst celý článek 
Chápání „sezóny“ v Česku Petr Kratochvíl, archiv redakce

Všeobecně lze sezónu chápat jako časové období v průběhu kalendářního roku, které souvisí nejčastěji s příslušným ročním obdobím a současně lišící se návštěvností turistické destinace. Současně by mohlo mít dopad na využívání veřejné dopravy a každopádně ovlivní hustotu provozu automobilů. Spojenými nádobami se sezónou jsou ceny za služby v cestovním ruchu. Sezónnost se projevuje zejména změnou typu turistické nabídky a poptávky v průběhu roku, složením návštěvníků, jejich množství, typů aktivit cestovního ruchu atp. a měřit se dá především tržbami v jednotlivých měsících roku za prodej služeb...... číst celý článek
 
Návrat na obsah | Návrat do hlavní nabídky