„Kam pojedeme na výlet?“ a podobné otázky v období mimo hlavní turistické sezóny vyžadují více energie při hledání vhodných tipů, než v sezónách hlavních. V nich lze vyjet téměř „na blind“ a téměř všude se lze zapojit do zajímavého dění.
Nabídka v mimosezónně je ovlivňována podnebím, střecha nad hlavou a zateplený prostor omezí výkon některých aktivit. Eliminovat lze potřebu využívání volného času vyhledávání jednorázových akcí. Některé z nich probíhají i během delšího časového období. K těm určitě v naší zemi patří masopust.
Masopustem se nazývá období od Tří králů po Tučný čtvrtek před velikonocemi.
Během něj probíhají v místech třídenní veselice, taneční zábavy, zabíjačky a také svatby. V Praze se oživuje již několik let městská forma masopustu – karneval. Tato tradice láká nejen naše turisty, ale také zahraniční. Je však třeba v rámci produkování masopustů myslet na „diváka“ a umět je zapojit do děje a nechat je v místě utratit peníze. V tomto směru jsou ještě rezervy.
Příkladem úspěšné akce v posledních letech je oživení slavností Svatomartinského vína a Svatomartinské husy v listopadu.
Nabídky restaurací a v některých případech i měst a obcí je bohatá a slavností je tolik, že kdo chce, tak si na ně cestu najde. Jedná se vlastně o celostátně propagované akce a nelze předpokládat, že se jejich počet bude masově rozšiřovat.
V letní sezóně se nabízí účast na mnoha městských slavnostech, hudebních festivalech, oslavách různých výročí bitev, a pokud jejich návštěvnost přesáhne 5 tis. osob, tak je lze považovat za akce regionální. V mimosezóně nelze v extravilánu očekávat takový počet návštěvníků (snad kromě výročí bitvy u Slavkova v prosinci apod.) a je třeba připravovat nabídku menších akcí, ale o to lákavějších. Stovky lidí se naučilo již chodit na výlovy rybníků.
Adventní čas je obdobím, kdy se lidé snaží získávat nápady pro vánoční výzdobu a pro vánoční stůl. K tomu se nabízí řada výstav, na kterých řemeslníci předvádějí technologické procesy výroby ozdob a popř. pokrmů. To jsou samé tradiční akce.
Velmi těžce hledáme v nabídce akce typu: koncerty v jeskyních (stálá teplota po celý rok), zimní slavnosti – rozlučky se zimou, „zimní olympijské hry“ pro recesisty apod. Kdo přijde s nápadem a zajistí si podmínky k realizaci, určitě získá potřebnou klientelu. Nudu z mimosezóny je nezbytné využít.